US Air Force încearcă să mențină flota de bombardiere B-1B până la înlocuirea lor cu B-21
Autor: Eduard Pascu pe 11 ian, 12:48 | Forțele aeriene

Congresul SUA a anulat veto-ul președintelui Donald Trump asupra bugetului apărării naționale din 2021, deschizând astfel calea forțelor aeriene de a reduce flota de bombardiere B-1 de la 62 de aeronave la 45. Se așteaptă ca numărul de noi bombardiere B-21 să fie destul de mare până în 2031 pentru a permite scoaterea din uz a flotei îmbătrânite de bombardiere B-1.

Forțele Aeriene Americane au nevoie de resurse suficiente - bani, piese de schimb și ingineri - pentru a menține bombardierele B-1B apte de zbor în condiții de siguranță, cel puțin până când acesta pot fi înlocuite cu noile B-21, au spus oficialii americani, acum când Congresul a aprobat retragerea din flota aeriană a SUA a 17 bombardiere. 

Din septembrie 2019, Forțele Aeriene au cerut să fie redusă flota B-1 pentru a menține un număr mai mic de bombardiere operabile. În ultimii ani, lipsa de piese de schimb și o listă lungă de probleme structurale și de sistem au făcut ca doar șase avioane să fie pregătite pentru luptă.

Generalul John P. Newberry declara anul trecut, în septembrie, că "acum vor exista resurse suficiente pentru reparații și modificări structurale ale B-1 pentru a putea fi folosit atât timp cât avem nevoie ca B-1 să zboare".

B-1 a fost proiectat pentru a zbura între 8.000-10.000 de ore, sau aproximativ 30 de ani, în funcție de rata de utilizare, dar flota are deja 35 de ani, conform Airforcemag.com.

SUA încearcă acum prin diferite teste să prelungească durata de viață a bombardierelor B-1.

"Din păcate, am rămas în urmă", a mai spus Newberry. "Media reală de zbor a flotei este de puțin peste 12.000 de ore. Testele asupra aripii sunt înaintea mediei flotei, dar fuzelajul rămâne în urmă", a concluzionat generalul.

 

Bombardierele B-1 a fost intens folosite și nu așa cu s-a prevăzut

 

Generalul David L. Goldfein, a explicat în septembrie 2019 că bombardierul B-1 a fost utilizat în Afganistan și Irak ca o platformă de sprijin aerian de mare viteză, care se deplasa pe distanțe mari, la altitudini mari. Aeronava a fost concepută ca un bombardier strategic, care zboară la altitudine mică, un avion rapid, cu aripile orientate invers. Zborurile din prezent, cu sistemul actual de aripă, dar și cu încărcătură mare, duce la uzura rapidă a mecanismul de pivotare al aripii. "Acum trebuie să plătim toate aceste decizii”, a mai spus Goldfein.

Pentru a remedia problema, Forțele Aeriene au decis să nu mai utilizeze B-1 în misiuni de sprijin aerian. De-a lungul anului 2020, B-1B Lancer - sau "Bone", cum l-au botezat piloții, s-a limitat doar la misiunile clasice ale forțelor de bombardiere executând, misiuni de scurtă durată în Europa, Pacific și Orientul Mijlociu.

La Baza Aeriană de Bombardiere Tinker, Oklahoma a fost creată separat o "linie de reparații rapide" pentru a remedia problemele specifice. Această linie a primit finanțarea necesară și piesele de schimb.

"Motivele pentru care bombardierele B-1 au întâmpinat probleme tehnice au avut legătură cu folosirea defectuoasă a aeronavei, la care s-au adăugat o serie de probleme structurale. Desele defecțiuni depistate au copleșit efectiv inginerii de întreținere", potrivit managerului programului USAF B-1, William Barnes.

Citește și: Bombardiere strategice americane au desfășurat o misiune globală în Europa de Est și în Oceanul Pacific

 

Te-ar putea interesa și...
Forțele aeriene Vezi toate articolele