Motoarele, călcâiul lui Ahile pentru industria rusă. Noul avion militar IL-112V s-a prăbușit după ce un motor a luat foc
Autor: Tudor Curtifan pe 18 aug, 17:17 | Industrie de apărare

IL-112, sursă foto: Rostec

În cursul zilei de ieri, un prototip al celui mai nou avion rusesc de transport militar, un Ilyushin IL-112V, s-a prăbușit în apropiere de Moscova.

Mai mulţi matori oculari au surprins momentul în care unul dintre motoarele avionului IL-112V este cuprins de foc. 

Avionul s-a prăbușit la 11:18 (ora Moscovei), în timp ce efectua un zbor de testare.

Avionul era un prototip IL-112V al Forţelor Aeriene Ruse și, din păcate, toți cei trei membri ai echipajului, aflaţi la bordul aeronavei, şi-au pierdut viaţa în tragedia aviatică.

Compania dezvoltatoare, Ilyushin Aviation Complex, a confirmat informația privind accidentul, iar United Aircraft Corporation a precizat că la manşa aeronavei se afla pilotul Nikolai Kuimov, cu o lungă experienţă în testarea aeronavelor.

 

Aeronava IL-112V s-a prăbușit lângă Moscova după ce motorul drept a luat foc

 

În cursul zilei de ieri, rușii de la United Aircraft Corporation au confirmat datele preliminare: Noul avion de transport militar s-a prăbușit după ce unul dintre motoare s-a aprins, notează agenția de presă rusă Tass. Este vorba despre motorul din partea dreaptă care a luat foc înainte de prăbușire.

O anchetă este în curs de desfășurare.

Potrivit United Aircraft Corporation primul zbor al unui avion de transport de tip IL-112V a avut loc pe data de 31 martie 2019. Aeronava cu două turbopropulsoare a efectuat atunci zborul de la Baza Voronezh.

Acest model a fost ales în 2003 pentru a înlocui avioanele sovietice Antonov An-26, iar pentru Forțelor Aeriene Rus industria plănuia să construiască 100 de aeronave. Ministerul Apărării de la Moscova a stopat în 2010 finanțarea, programul fiind reluat în 2014.

 

Motoarele, călcâiul lui Ahile pentru industria aeronautică rusă

 

Foto: Su-57

Nu putem să nu sesizăm, deși datele din anchetă sunt premature aceasta fiind în curs de desfășurare, că motoarele reprezintă o provocare pentru industria aeronautică rusă.

Acestea sunt principalul obstacol și în cazul proiectului Su-57, aeronave considerate de Kremlin ca fiind de generația a V-a.

Mai marii Kremlinului au ajuns la concluzia că motorul Saturn AL-41F pur și simplu nu este suficient de puternic pentru Su-57. Rușii spun însă că au rezolvat problema și dezvoltă astfel noile motoare Saturn Izdeliye 30 proiectate special pentru Su-57. 

În urmă cu câteva zile, surse din industria rusă au confirmat că proiectul Megapolis - dezvoltarea versiunii modernizate de Su-57 -, care va debuta în 2025, va include etapa a doua de devoltare a motorului

Până la sfârșitul anului 2024, Forțele Aerocosmice ale Federației Ruse vor primi 22 de avioane de tip Su-57, iar până în 2028 numărul acestora va ajunge la 76 de unități. Primul avion de vânătoare de acest tip a fost livrat la trupe în anul 2020.

Industrie de apărare Vezi toate articolele