Lituania a oprit transmisia postului TV rus RT: Răspândeşte conţinut care favorizează Kremlinul
Autor: DefenseRomania Team pe 09 iul, 12:12 | Propagandă/Dezinformare

Lituania a oprit transmisia postului TV rus RT ( Russia Today) miercuri, citând legăturile canalului cu Dmitry Kiselyov, aflat sub sancţiunile UE, relatează Reuters.

Această mişcare urmează o interdicţie similară pentru RT în Letonia săptămâna trecută, unde autoritatea de reglementare a numit RT „propagandă”.

"RT este controlat de Kiselev, care este sancţionat de UE, datorită rolului său substanţial în propaganda rusă care sprijină anexarea Crimeei din 2014, precum şi activităţile militare ruse desfăşurate în estul şi sud-estul Ucrainei", a spus agenţia de monitorizare din Lituania.

Interdicţia include cinci canale RT, care prezintă programe de ştiri şi de actualitate, RT HD, RT în spaniolă, RT Documentary şi RT Documentary HD. RT „răspândeşte conţinut care favorizează Kremlinul”, au spus autorităţile din Lituania, adăugând că interdicţia a fost aplicată la avizul Ministerului Afacerilor Externe, potrivit Mediafax.

Un purtător de cuvânt al ambasadei ruse a negat că Kiselev controlează RT.

„Considerăm această decizie neprietenoasă a autorităţilor lituaniene ca un pas în lupta sa împotriva opiniei alternative şi a libertăţii mass-media”, a declarat el pentru BNS.

Lituania i-a retras lui Kiselev decoraţia de stat în 2014, din cauza rolului său în timpul atacului armatei sovietice din Vilnius, în ianuarie 1991, care a ucis 14 civili.

Te-ar putea interesa și...
Propagandă/Dezinformare Vezi toate articolele