Aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române și Forțelor Aeriene Turce desfășoară miercuri, 6 martie, un exercițiu demonstrativ de poliţie aeriană întărită, la care sunt invitați jurnaliști acreditați la MApN.
Compania ne-a transmis că „se se mândrește cu o prezență solidă în România și este gata să ofere cele mai avansate tehnologii de rotorcraft pentru a îndeplini cerințele elicopterelor militare multirol naționale”.
Compania este prezentă local prin Leonardo România Aerospace, Defense & Security S.A. (fosta Elettra Communication S.A.) cu sediul în Ploiești.
Leonardo amintește că „după o prezență îndelungată în România în domeniul de aeronave, electronicelor și elicopterelor, în 2010 Leonardo a semnat un contract pentru furnizarea a 7 C-27J pentru Forțele Aeriene Române. În domeniul echipamentelor electronice, cele mai semnificative proiecte au fost realizate în colaborare cu MarcTel SIT pentru furnizarea de sisteme de comunicații către Ministerul Apărării Naționale și către Poliția de Frontieră Română”.
„Elicopterele militare fabricate de Leonardo ar îndeplini în mod ideal cerințele naționale de modernizare a flotei militare de elicoptere, oferind o gamă de produse de neegalat și oportunități de colaborare. Acestea ar include în primul rând modelele AW149 multirol și modelele AW139M”, a mai transmis Leonardo, către DefenseRomania.
Deși nu se specifică, e vorba cu siguranță de licitația privind elicoptere pentru Forțele Terestre. De precizat că mai există oferte din partea Airbus Helicopter cu elicopterul ușor de atac H145M și H215M , Bell cu tandemul AH-1Z Viper - UH-1Y Venom și Sikorsky cu BlackHawk.
În ceea ce privește propunerile celor de la Leonardo, sursa citată oferă informații despre elicoptere:
Foto: AW149, sursă: Leonardo
AW149 este un elicopter militar bimotor multirol din clasa de 8,5 tone care stabilește un nou standard pe piață. Singura aeronavă din noua generație din categoria sa în ultimii 40 de ani, AW149 este concepută pentru a răspunde provocărilor cerințelor multi-misiune din secolul 21 privind capacitatea de a îndeplini misiuni externe și apărare națională, oferind o superioritate tactică excepțională. AW149 este un elicopter de câmp de luptă cu mai multe roluri conceput pentru a face față celor mai exigente și mai dure condiții de mediu, de la deșertul nisipos până la condițiile de îngheț. Mai mult, elicopterul a fost proiectat cu protecții specifice împotriva coroziunii pentru medii sărate și maritime.
AW149 are un rotor principal cu cinci lame de ultimă generație și un rotor cu patru lame care asigură o deplasare lină împreună cu o viteză mare reprezentativă și zgomot redus. Două turbine puternice cu FADEC asigură performanțe remarcabile în condiții hot&high, precum și un motor un motor adaptat pentru conditii dificile. Elicopterul are o configurație de armă externă, inclusiv lansatoare de rachete ghidate / neghidate, mitraliere și lansatoare de rachete / torpile și poate transporta rezervoare de combustibil auxiliare.
Datorită echipamentului de autoapărare, elicopterul oferă o capacitate extraordinară de supraviețuire. Cabina principală mare neobstrucționată și ușor accesibilă oferă capacitatea de a găzdui până la 18 trupe într-o configurație cu densitate ridicată și oferă o gamă impresionantă de machete modulare cu reconfigurare rapidă pe bază de misiune.
Lista impresionantă a posibilelor capabilități de cabină / misiune este completată de o listă la fel de impresionantă de design și caracteristici avionice. AW149 este echipat cu cele mai noi capabilități operaționale pe timp de zi-noapte, avionică dedicată și o cabină de sticlă compatibilă cu NVG, cu 4 afișaje multifuncționale mari, în timp ce o protecție completă împotriva înghețării este disponibilă opțional. Cu un sistem avionic complet digital cu arhitectură deschisă și echipamente de misiune complet integrate și un pilot automat pe 4 axe, AW149 este conceput special pentru operațiuni moderne pe câmpul de luptă. Senzorii avansați, sistemele de comunicații și partajarea datelor oferă o conștientizare situațională ridicată pentru mediile centrate pe rețea. Prevederea pentru sistemul de avertizare a obstacolelor (OWS), sistemul de avertizare a terenului și sistemul de avertizare (TAWS) și sistemul de evitare a coliziunilor de trafic (TCAS) îmbunătățește în continuare siguranța, reducând în același timp volumul de muncă al echipajului.
AW149 se caracterizeaza prin amprentă (acustice, IR și radar) și detectabilitate redusă în toate etapele zborului, capacitatea completă a aeronavei și toleranță la avarie / balistică, scaune pentru trupe și scaune pilot blindate, redundanță completă a sistemului și design sigur, o transmisie unică în lume capabilă să funcționeze în mod normal fară ulei timp de 50 de minute, garantând un nivel de fiabilitate maxim. Sunt furnizate truse pentru instalarea cârligului de încărcare extern, a dispozitivului de salvare, a trusei de rapel și a tuturor celorlalte echipamente aferente misiunii. Manevrarea la sol și rularea ușoară, precum și operarea pe terenuri nepregătite sunt posibile datorită trenului de aterizare semi-retractabil cu energie ridicată de absorbție ridicată a roții din faţă, pentru viteză mai mare.
De la susţinerea în luptă, transportul trupelor și a materialului, SAR de combatere, comandă și control și multe alte misiuni aeriene, AW149 oferă flexibilitatea solicitată unui elicopter modern de susţinere pe câmpul de luptă și execută toate misiunile necesare cu o rentabilitate inegalabilă.
Certificarea militară de către autoritatea militară italiană relevantă a fost obținută în Iulie 2014. AW149, aflat deja în funcțiune la nivel global, este oferit pe piață pentru a satisface cererea unui elicopter cu tehnologie modernă care să înlocuiască elicopterele de generație mai veche în serviciu cu operatori militari din întreaga lume pentru următorii 30/40 de ani. Un pachet cuprinzător de asistență personalizată și soluții de instruire poate fi disponibil pentru clienți pentru a maximiza eficacitatea operațională.
Foto: AW139, sursă: Leonardo
Linia de bază a elicopterului AW139 de 7 tone este de neegalat de tipurile concurente, continuă să fie aeronava preferată din categoria sa a celor mai pretențioși militari pentru cele mai critice misiuni și oferă posibilități unice de personalizare, valorificând experiența de lungă durată a lui Leonardo în dezvoltarea și furnizarea cu elicoptere militare. Varianta militară AW139M are o performanță de neegalat și un raport putere-greutate, de asemenea hot&high, cele mai înalte standarde de certificare și siguranță, cabina cea mai spațioasă și avionică avansată de zbor /navigație și misiune și este o platformă cu adevărat versatilă, transmit cei de la Leonardo.
AW139M are o capacitatea de a opera și de a supraviețui pe câmpul de luptă modern, oferind componente structurale, toleranță balistică și redundanțe, manevrabilitate ridicată, abilități excelente de zbor la altitudini foarte mici și se caracterizeaza prin detectabilitate redusă.
Configurația extrem de versatilă permite elicopterului să fie adaptat fiecărei nevoi a clientului în ceea ce privește susţinere pe câmpul de luptă: mitralieră de 12,7 mm, lansatoare de rachete aer- sol și aer-aer, lansatoare de rachete și capacitate DAS completă.
Un elicopter nou, AW139M respectă pe deplin cele mai recente cerințe stricte JAR / FAR29 în ceea ce privește performanța și siguranța. Turbinele sale Pratt & Whitney împreună cu un rotor principal cu 5 lame de ultimă generație oferă performanțe excelente in orice condiții, chiar și în condiții hot&high, cu un raport putere / greutate remarcabil. Cabina mare asigură un nivel ridicat de confort pentru pasageri, cu un compartiment pentru bagaje accesibil atât din cabină, cât și din exterior. Tehnologia de vârf include avionica Honeywell Primus Epic® complet integrată, un AFCS digital pe 4 axe și afișaje color cu ecran plat de mari dimensiuni în cabină. Un sistem avansat de protecție împotriva gheții este disponibil ca opțiune. O nouă abordare de design pe AW139M înseamnă că este echipat cu un număr redus de componente, avionică integrată și accesibilitate ușoară la toate sistemele pentru a minimiza atât întreținerea programată, cât și cea neprogramată.
Proiectat cu capacitate inerentă cu mai multe roluri și flexibilitate de funcționare, AW139M este capabil să transporte până la 10 trupe complet echipate sau 15 pasageri la viteză foarte mare în cabina sa mare deschisă și fără obstacole interne. Stivuirea suplimentară este accesibilă atât din cabină, cât și din exterior. Două uși mari de cabină permit pătrunderea și ieșirea rapidă a trupelor și a personalului. AW139M oferă cea mai bună rezervă de putere a oricărui elicopter din clasa bimotor intermediar. AW139M are o agilitate și manevrabilitate remarcabilă, oferind calități excelente de manevrare într-o gamă largă de condiții de operare, inclusiv „hot&high”. AW139M poate fi adaptat pentru a îndeplini cerințele specifice ale utilizatorului, utilizând o gamă largă de seturi de echipamente de misiune, inclusiv echipamente radio militare securizate V / UHF, HF și SATCOM.
Cu aproape 1100 de livrări până în prezent și peste 3 milioane de ore de zbor înregistrate la nivel global, AW139 este cel mai de succes program de elicopter din ultimii 17 ani de la certificare.
Peste 280 de operatori din peste 70 de țări folosesc AW139 pentru o mare varietate de misiuni, inclusiv utilități, operațiuni speciale, interceptor cu mișcare lentă, securitate internă, supraveghere, aplicare a legii, SAR, suprimarea incendiilor, servicii medicale de urgență, printre altele. Națiunile în care forțele armate au ales sau operează deja AW139 pentru roluri militare sau de securitate includ, printre altele, Italia, SUA (de asemenea, într-o variantă dedicată furnizată de Boeing SUA și desemnată MH-139), EAU, Qatar, Malta și altele.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News
Aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române și Forțelor Aeriene Turce desfășoară miercuri, 6 martie, un exercițiu demonstrativ de poliţie aeriană întărită, la care sunt invitați jurnaliști acreditați la MApN.
Grupul de monitorizare Belarusian Hajun Project a semnalat, pe 26.02.2024, că cele trei avioane de avertizare timpurie și control de tip A-50U pe care Forțele Aerocosmice ale Federației Ruse le-au pierdut de la începutul conflictului din Ucraina au ceva în comun.
Comandantul Forțelor Aeriene Ucrainene, Mikola Oleshchuk, a transmis prin Telegram că Forțele Aeriene Ucrainene au reușit să doboare încă un avion rusesc de vânătoare-bombardament Su-34 care zbura în apropierea liniei de pe frontul de est. "Minus încă un Su-34 pe frontul de est", se arată în mesajul de pe Telegram.
Două avioane B-1B aparținând Aripii 28 Aviație de Bombardament de la Baza Aeriană Ellsword (Dakota de Sud) din cadrul Forțelor Aeriene ale SUA au sosit, pe 23.02.2024, la Baza Aeriană Luleå-Kallax din Suedia pentru misiunea Bomber Task Force 24-2 (BTF 24-2).
Purtătorul de cuvânt al Comandamentului Operațional Sud din cadrul Forțelor Armate ale Ucrainei, Natalia Humenyuk, a declarat, pe 26.02.2024, pentru BBC, că armata rusă încearcă să suplinească pierderea unui al doilea avion de avertizare timpurie și control de tip A-50 cu ajutorul dronelor.
Ucraina urmează să primească avioane de luptă F-16 Fighting Falcon în viitorul apropiat, fapt reconfirmat. Vor putea însă lovi F-urile ucrainene ținte militare de pe teritoriul rus, așa cum a sugerat Jens Stoltenberg, secretarul general al NATO?
După ce vineri o a doua aeronavă A-50 de detecție radar și control (tip AWACS) a fost doborâtă deasupra Mării Azov, rușii au rămas cu doar câteva aparate de zbor asemănătoare.
Sistemul de control IBCS va fi creierul apărării antiaeriene poloneze. Un acord pentru achiziția de către Polonia a acestui sistem este așteptat să fie semnat ”în curând”.
Aviația rusă va fi vânată prin metode atipice de forțele Kievului, anunță comandantul-șef al Forțelor Armate ucrainene. Generalul-colonel Oleksandr Sîrskîi a spus, cu ocazia comemorării a doi ani de la declanșarea invaziei rusești, că armata ucraineană va răspunde ”asimetric” și în aer.
La un an după ce un balon spion chinez a traversat SUA înainte de a fi doborât, Pentagonul a anunțat că urmărește un nou balon neidentificat peste vestul Statelor Unite.
Ce lovitură pentru Rusia. Ucrainenii tocmai ce au confirmat că au doborât un al doilea avion A-50 AWACS, fapt confirmat inițial și de canalele de propagandă ruse.
Gigantul Elbit Systems a prezentat cel mai nou membru al familiei Hermes. Acest sistem aerian de operare fără pilot (UAS) de ultimă generație se mândrește cu o anduranță remarcabilă, versatilitate și performanțe operaționale terestre, aeriene și maritime.
Contractul semnat de Ministerul Apărării de la Budapesta va permite extinderea aviației Ungariei la un total de 18 aeronave Gripen.
Parlamentul german a votat în favoarea unei moțiuni înaintate de coaliția de guvernământ a țării, care a cerut furnizarea de „sisteme de arme și muniție suplimentare, necesare cu rază lungă” Ucrainei.
Rusia susține că a doborât o rachetă trasă de sistemul S-200, care se poate deplasa cu până la 9.800 km/h.
Președintele rus, Vladimir Putin, a efectuat, pe 21.02.2024, o vizită de lucru în Republica Tatarstan. În primul rând, șeful statului rus s-a deplasat la Întreprinderea de aviație S.P. Gorbunov din Kazan, unde a urcat la bordul unui bombardier strategic Tu-160M.
Ucraina, atunci când va primi avioane de luptă F-16 de la aliații săi, poate lovi ținte militare din Rusia în conformitate cu dreptul internațional, dar această chestiune va fi decisă de țările care furnizează avioanele. Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a declarat acest lucru într-un interviu acordat la Bruxelles jurnalistei Zoryana Stepanenko de la Radio Liberty.
Moment istoric pentru industria aeronautică din Turcia: Kaan, primul avion de generația a 5-a dezvoltat de turci, a efectuat primul zbor.
Primul grup de patru piloți ucraineni va finaliza antrenamentul pe avioanele de luptă F-16 până în vară.
Armata ucraineană a doborât un alt avion de luptă rusesc Su-34, a declarat comandantul Forțelor Aeriene ale Forțelor Armate Ucrainene Mîkola Oleșciuk.
Forțele Aeriene Ucrainene au declarat că, după ce Ucraina a doborât o serie de avioane militare rusești, Rusia a desfășurat mai rar avioane.
Amenințarea cu drone este o nouă provocare pentru oficialii de la Bruxelles.
România, asemenea multor națiuni europene, a ales avioane de generația a V-a americane: F-35 Lightning II. Că F-35 nu e un avion ieftin, nu e niciun secret. Însă costurile de operare, infrastructura și mentenanța pe întreaga perioadă a vieții sunt cu adevărat relevante.
Potrivit ultimelor informații apărute în media din Ucraina și pe rețelele de socializare, trupele ucrainene de apărare antiaeriană au reușit să doboare încă două avioane de luptă ruse în estul țării.
Aeronave F-35 ale SUA și Țărilor de Jos împreună cu un E-3A AWACS al NATO au desfășurat un exercițiu F2T2 deasupra Poloniei. Avioane americane F-35A Lightning II ale Aripii 48 Vânătoare de la Baza Aeriană britanică Lakenheath și un KC-135 Stratotanker al Aripii 100 Realimentare de la baza Mildenhall au colaborat cu Aliații NATO pentru a efectua un exercițiu F2T2 (find, fix, track, and target – detecție, localizare, monitorizare, și țintire) deasupra Poloniei, pe 15 februarie 2024.
Într-un mesaj postat pe rețelele de socializare, Forțele Aeriene ale Ucrainei au anunțat că, în timpul nopții de 18.02.2024, trupele ruse au executat noi atacuri cu drone și rachete asupra unor ținte de pe teritoriul ucrainean.
Aflat la Conferința de securitate de la Munchen, ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a avut, sâmbătă, 17 februarie, o întrevedere bilaterală cu omologul norvegian, Bjørn Arild Gram. Oficialul român a evidențiat perspectivele consolidării relațiilor bilaterale în domeniul apărării, în special în contextul de securitate actual deosebit de complex, exprimând aprecierea pentru interesul Norvegiei vizavi de evoluțiile de securitate din regiunea Mării Negre.
Ziua de 17 februarie aduce vești sumbre pentru Forțele Spațiale Aeropurtate ale Federației Ruse. Acestea au pierdut nu doar unul sau două, ci trei avioane - cuprinzând două bombardiere Su-34 și un avion de vânătoare Su-35, aflate în prima linie. Această informație a fost scoasă la iveală de Comandamentul Forțelor Aeriene Ucrainene, indicând direcția estică a liniei de front unde au fost doborâte aceste avioane inamice.
Statele Unite intenționează să antreneze 12 piloți ucraineni de F-16 în acest an fiscal, a precizat publicaţia Air & Space Forces cu referire la un oficial al Gărzii Naționale Aeriene a SUA. Opt dintre acești piloți sunt în prezent în curs de pregătire. De asemenea, alți patru urmează să fie instruiți înainte de sfârșitul anului fiscal 2024.
În contextul participării la cea de-a 60-a ediție a Conferinței de Securitate de la München, ministrul Angel Tîlvăr a avut sâmbătă, 17 februarie, o întâlnire bilaterală cu Kajsa Ollongren, ministrul apărării din Regatul Țărilor de Jos. Această întrevedere a oferit o platformă excelentă pentru discuții aprofundate pe teme esențiale de securitate și apărare, subliniind cooperarea strânsă între cele două națiuni.
La mai puțin de un an de la inaugurare, Aeroportul internațional Braşov, în parteneriat cu batalionul multinațional NATO de la Cincu își propun să dezvolte, înainte de luna mai a acestui an, un port aerian de debarcare (APOD) care să permită aterizarea unor aeronave militare de mari dimensiuni, precum Airbus A400M Atlas sau Airbus A330 MRTT.
Într-o discuție ”liberă” cu piloții militari ruși din regiunea Tver, liderul rus Vladimir Putin a vorbit despre sosirea pe frontul din Ucraina a aeronavelor de luptă F-16.
Ministrul polonez al apărării, Wladyslaw Kosiniak-Kamysz, a declarat joi ţara sa şi-a informat în prealabil aliaţii despre demiterea comandantului Eurocorps, general-locotenentul Jaroslaw Gromadzisnki, iar aceştia nu şi-au exprimat vreo îngrijorare. Decizia vine în plin scandal de spionaj în Polonia, după ce înaltul oficial militar polonez face subiectul unei anchete a SKW - serviciul de contrainformații militare al Poloniei.
Serviciile speciale americane au oferit Rusiei doar o parte din informațiile pe care le dețineau despre amenințarea unui atac terorist în centrul comercial Crocus, relatează The New York Times.
Pentru cine a avut urechi să audă Rusia și-a anunțat luna aceasta obiectivele principale în războiul de agresiune pe care l-a declanșat împotriva Ucrainei.
Republica Cehă și Germania poartă discuții oficiale privind achiziționarea celei mai recente variante de tancuri germane - Leopard 2A8. Această informaţie a devenit publică în timpul unei adunări a Comisiei pentru Apărare din Parlamentul ceh. Potrivit documentelor oficiale ale comisiei, dialogul se concentrează asupra a 76 de tancuri Leopard 2A8. Parlamentarii cehi au afirmat că discuțiile au evoluat considerabil, ceea ce i-a determinat să anticipeze ''sosirea triumfală'' a tancurilor germane în Republica Cehă între 2027 și 2030.
Cancelarul german Olaf Scholz a insistat asupra faptului că decizia sa de a nu furniza Ucrainei rachete de croazieră Taurus a fost menită să prevină o confruntare directă între Rusia și NATO. Scholz a declarat într-un interviu pentru Märkische Allgemeine că, în calitate de șef al guvernului, poartă responsabilitatea pentru chestiuni ce ţin de ''război și pace'', în special când vine vorba de securitatea în Europa.
Mai multe țări membre NATO informează cu privire la nivelul de pregătire pentru un eventual conflict cu Rusia, care de mai bine de 10 ani întreprinde acțiuni agresive împotriva Ucrainei și exprimă în mod constant teze propagandistice despre o confruntare cu alianța transatlantică.
O echipă de cercetători, condusă de apreciatul DLR Aerospace Center din Germania, face progrese semnificative în crearea unei generații avansate de avioane de luptă.
Excelența Sa Adrian Zuckerman, fost ambasador al SUA în România, este invitatul zilei la DC Media Group.
Ca parte a unei reforme majore, guvernul grec intenționează să-și dezafecteze o parte din aeronave de luptă mai vechi dar, și să vândă avioane F-16 și Mirage 2000. Acest lucru a fost anunțat, pe 25 martie, de ministrul Apărării, Nikos Dendias, cu ocazia Zilei Independenței.
Presupusa utilizare de către Rusia a rachetelor hipersonice Zircon ar putea însemna că Armata rusă duce lipsă de alte tipuri de rachete și că rușii testează sistemul de apărare aeriană al Ucrainei în acest mod, a declarat Ilia Yevlash, purtător de cuvânt al Forțelor Aeriene Ucrainene, pentru Radio Liberty. Newsweek susține că Rusia a folosit racheta hipersonică Zircon împotriva Ucrainei pentru prima dată, probabil luna trecută.
Declarațiile președintelui francez Emmanuel Macron privind posibilitatea trimiterii de trupe în Ucraina au provocat furia oficialilor americani, relatează Bloomberg, citând oficiali care au cunoștință despre discuțiile dintre aliații NATO. Potrivit surselor, aliații se tem că trimiterea de trupe străine în Ucraina "ar putea provoca o ciocnire cu Moscova".
Autoritatea Oficială de Statistică Turcă, TUIK, a dezvăluit că exporturile continue din Turcia către Israel includ explozibili, muniții și arme, de la începutul acestui an, în ciuda cererilor larg răspândite de a întrerupe comerțul cu Tel Avivul pe fondul agresiunii în curs împotriva Fâșiei Gaza.
Președinții Franței și Braziliei au inaugurat lansarea la apă a unui nou submarin din clasa Scorpene construit cu tehnologie franceză în țara sud-americană, ca parte a unui program mai complex, care își propune să construiască, până la sfârșitul deceniului, primul submarin cu propulsie nucleară din Brazilia.
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a solicitat din nou miercuri aliaţilor occidentali ai ţării sale să "accelereze livrarea" avioanelor de luptă F-16 şi să transfere mai multe sisteme de apărare antiaeriană Patriot, după o lovitură devastatoare a Rusiei în Harkov, al doilea oraş ca mărime al Ucrainei, informează France Presse.
Fostul lider al organizației teroriste palestiniene Hamas, Khalid Mashal, a anunțat că ostaticii israelieni deținuți de acest grup din octombrie 2023 nu vor fi eliberați până când Israelul nu va retrage trupele din Fâșia Gaza, a informat miercuri Times of Israel.
Spre deosebire de majoritatea armatelor occidentale, armata rusă nu investise prea mult până anul trecut în muniții de precizie cu rază lungă de acțiune. Aceasta fază a fost însă depășită de ruși, iar lucrurile au început să se schimbe.
Serviciile de informații cehe (BIS) au dezvăluit o rețea organizată de Rusia care a încercat să influențeze alegerile pentru Parlamentul European din diferite țări de pe continent.
Regimentul 126 Infanterie al Franței nu va fi dislocat să lupte în Ucraina iar orice informație în acest sens face parte din războiul informațional declanșat de Rusia împotriva Occidentului.
Oficialii români se află în Coreea de Sud, unde discută detaliile unei eventuale cooperări cu industria de apărare a națiunii asiatice.
Ministrul Afacerilor Externe Jan Lipavsky a declarat că Republica Cehă consideră realist să furnizeze Ucrainei 1,5 milioane de obuze de artilerie, ca parte a inițiativei sale privind muniția.
Purtătorul de cuvânt al Comandamentului Operațional Sud din cadrul Forțelor Armate ale Ucrainei, Natalya Gumenyuk, a declarat, pe 27.03.2024, că Rusia a acumulat un număr suficient de rachete Zircon în Crimeea și va continua să recurgă la lovituri punctuale, cu accent pe capitala Ucrainei, Kiev.
Cel mai bun mod de a celebra 106 ani de la Unirea Basarabiei cu România este să punem în valoare legăturile dintre oamenii de pe cele două maluri ale Prutului. Declarația a fost făcută de președintele Republicii Moldova, Maia Sandu.
Eforturile de a forma un nou guvern în Bulgaria au ajuns într-o fundătură, a informat presa locală.
În timp ce Statele Unite au dat permisiune pentru vânzarea de avioane F-16 Block 70/72 către Turcia, un cadou similar a fost făcut şi Greciei, dar oferind o clasă de avioane de luptă mult superioară. Acest lucru înseamnă o schimbare pentru forțele aeriene elene, care acum vor survola cerul în calitate de operatori privilegiați ai F-35, în locul Turciei. În prezent, Grecia discută achiziționarea a 20 de avioane de luptă F-35A Block 3.
Președintele Belarusului, Alexander Lukașenko, exclude implicarea țării sale în atentatul terorist de la Crocus City Hall din localitatea rusă Krasnogorsk. Potrivit acestuia „curatorii” teroriştilor „au înţeles că este imposibil să intre în Belarus” și au fost nevoiți să se întoarcă.
Atacurile efectuate de Rusia asupra infrastructurii ucrainene sunt foarte precise, ceea ce indică faptul că trupele rusești au ajutor în identificarea țintelor, sunt de părere mai mulţi experții în studii de securitate. Voice of America (VOA) a adunat analize acestor experților cu privire la motivul pentru care Ucraina se confruntă acum cu cel mai mare val de atacuri asupra sectorului său energetic, mai mult decât în timpul iernii, și care ar trebui să fie răspunsul Occidentului la aceste atacuri.
Ministrul ucrainean de externe, Dmytro Kuleba, renunță la tonul diplomatic și, într-un interviu pentru Politico (25 martie), a transmis un mesaj extrem de clar aliaților Kievului.
Forțele ucrainene pentru Operații Speciale (SOF) au ajutat la distrugerea sistemului rusesc de apărare aeriană BUK, desfăşurat în regiunea Zaporojie. Reprezentanții Forțelor pentru Operații Speciale au explicat că la operațiune au luat parte şi alţi militarii ucraineni din cadrul Regimentului 3 Separat cu Destinație Specială. În timpul operațiunilor de recunoaștere din sectorul Zaporojie, operatorii regimentului au descoperit sistemul rusesc de rachete antiaeriene BUK.
Statele Unite sunt pregătite să își îndeplinească angajamentele NATO și să își apere aliații în cazul unui atac, a declarat purtătorul de cuvânt al Pentagonului, Sabrina Singh, în cadrul unei conferințe de presă la 26 martie.
Ministerul rus al Apărării a anunțat că, pe 26.03.2024, un avion de vânătoare MiG-31 a împiedicat două bombardiere strategice aparținând Forțelor Aeriene ale SUA să încalce granița de stat a Federației Ruse în zona Mării Barents.